Sunday 11 January 2015

Tiga Jenis Lelaki

Dalam dunia ni ada tiga jenis lelaki.
Lelaki Biasa
Lelaki Idaman Malaya
Lelaki Biasa Idaman Malaya

Ini definisi aku:

Lelaki Biasa:
Lelaki jenis ini selalunya serius. Dia tak main-main. Tapi dalam percubaan menjalinkan hubungan, dia lost, dia tak tahu apa2, dia tak tahu apa si gadis nak, dia tak tahu cara buat si gadis jatuh cinta, dia gelojoh, dia tak reti sabar, belum apa2 lagi dia dah luahkan. Sedangkan si gadis belum sedia,belum cukup kenal sang teruna. Hasilnya, teruna ini kecewa.

Lelaki Idaman Malaya:
Jejaka hot yang ramai suka, mudah buat gadis jatuh cinta, walaupun rupa tak kemana, dia tahu apa dia perlu buat. Mereka ini 'effortlessly' charming. Tak perlu usaha lebih. Ini yg buat gadis2 cair meleleh macam aiskrim. Tapi mereka ini selalunya tidak serius. Mudah dapat,mudah lepas. Mereka ini pakar buat taik. Buat gadis2 gila, kecewa, heartbroken menonggeng macam masa depan dah tak ada.

Lelaki Biasa Idaman Malaya:
Ini spesis rare. Rare bukan bermaksud tak banyak. Tapi si gadis cuma akan jumpa seorang sahaja seumur hidup dia. Sebab mereka ini walaupun tak perfect, mungkin gelabah, sama ada tak hensem ataupun hot sangat, tapi somehow diorang ada 'vibe',yang 'unique' yang akan sama dengan seorang gadis ni. Diorang tak macam lelaki normal biasa yang gelojoh, tak reti sabar. Diorang ini serius dalam hubungan, dan tahu apa nak buat ( sebab 'vibe' dia sama, kan dah kata tadi). Mereka ini mungkin biasa pada pandangan gadis lain, tapi 'extraordinary' di mata seorang gadis tersebut. Hoho.

Ladies, kalau jumpa yang ketiga ni, grab the chance. Haha lol.

No comments:

Post a Comment