Friday 28 January 2011

buat Encik Empat Belas





It's in the tip of my tongue but I'm still afraid

Sometimes the only things words do is get in the way

Sometimes the easiest things are the hardest to say

But I don't want to lose you, drive you away

Don't want to confuse you, I need you to stay

Only wish you knew what I wanted to say






ok..pertama-tamanya saya nak mintak maap kat kawan2 saya yang rapat kerana sejak akhir2 ini saya telah menyesakkan telinga dan kepala otak anda dengan tingkah-laku saya yang semakin hari,semakin pelik.

tapi percayalah bahawa dengan entry ini anda akan menjadi semakin mereng dan confused dengan situasi saya sekarang ini.
.::TERIMA KASIH::.

p/s: entry ni saya dah simpan seminggu.

ok,saya start sekarang~~

.................................................................................................................

bila hati mula berbicara,
bila tinta dah tak tertulis apa-apa,
bila jiwa dah mula berkecamuk memikirkan banyak benda,
bila bibir mula berani menceritakan segala-galanya,
di saat itulah kamu perlu tahu,
bahawa ada sesuatu yg besar sedang bermain dalam benak fikiranku.



desah angin pagi dan desiran daun

bagaikan simfoni merdu irama jantung

kicau burung-burung buluh perindu

bagaikan suara penyanyi merdu mendayu


ya!aku kekeliruan~

dulu saya punya hati,tapi sekarang awak dah curi!

sampaikan..

saya boleh jadi terlalu berani.

terlalu takut.

terlalu terdesak.

malah, terlalu mengharap~

Awak.
Kenapa awak suka kacau hati saya?
Awak dengki dengan saya ke?
Sambil hempas barang, jeling awak.


https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEg9bBA9ptBzhcEt1NAvtqFmYz9HkAxGLkRtvGCr3po48N46hf1yTcW4JhF-aNSkiBdtk8PGzj5_OdFjjaJhNXUly4R7PWUn4EZRgxF_9Dv7xmX4KYgKJBp64WG4wA2UOlG270wxgQk0bq4W/s1600/danbo_love.png

Encik Empat Belas.
Saya ketawa.
Sebab apa?
Sebab saya silap.
Saya tidak boleh menyukai awak
tapi betul ke?
Saya betul2 tak tau.


Saya mungkin terburu-buru.
Saya mungkin tidak berfikir dengan jelas.

Saya terfikir.
Satu hari nanti,bila awak dah tak tahan dengan saya,awak akan hantar SMS macam ni "Awak, jangan jadi bodoh. Saya tidak suka awak, awak hodoh!"
Senyum.
Tak mustahil kan?


Saya terlalu mudah salah anggap mungkin.
Sampaikan kebaikan awak pada saya pon saya fikir terlalu istimewa.
Sampai saya nak salahkan awak pulak sekarang.
*Mengeluh*



Saya tak tahu.
Saya betul2 tak tahu apa yang awak sedang fikirkan.
Tapi mungkin sekarang ni, awak sedang menyesal yang teramat sebab layan saya terlalu baik.
Hinggakan saya jadi begini.




Encik Empat Belas.
Saya tahu saya salah.
Maafkanlah saya.
(Pura-pura menangis)



Saya senyum sendirian.
Saya tidak mahu kehilangan sebuah nilai persahabatan.
Itu memang saya.
Sentiasa ketawa dan senyum gembira.

Pernah dengar ini?

"Kalau wujud perasaan yang tidak menentu, bunuh sahaja ia. Pandang ke hadapan dan senyum seperti biasa. Doa dengan ikhlas dan redha dengan apa yang dihadapan mata."


tapi kan Encik Empat Belas.
Saya dah cuba.
Dah lama dah mencuba.
Tapi siapa tahu yang sebenarnya saya cukup kuat untuk teruskan?
Hinggakan awak sendiri pon dah tahu tentang 'itu'.
*sigh*
Mungkin tu silap besar, ATAU mungkin itu adalah tindakan yang betul.
Saya tak tahu! Saya betul2 tak pasti tentang tu hinggalah saat ni awak.
Saya asyik keliru je.




Awak.
*Diam*
Awak.
*Hening*
Awak.
*Senyap*

sampai bila-bila pun saya akan tetap bermain dengan perasaan sendiri


Saya benci awak.
Awak ganggu hati saya.
Kemunculan awak membuatkan saya tidak kenal siapa lagi diri saya.
Benci awak.
Betul.

3 comments: